Cloenda curs de formació "Educam les emocions" (ELE)

IES Josep Maria Llompart

Dimecres 25 d’abril es va clausurar el curs d’Intel·ligència Emocional (IE) que s’ha duit a terme amb la col·laboració del CEP (assessorats per na Remei Fernández)  de Palma i en el qual han participat 28 professors del centre.

Aquesta formació es valora molt positivament. Al llarg de 6 mesos hem après molt sobre la intel·ligència emocional, tant a nivell personal com professional. S’han duit a terme moltes i diverses activitats relacionades amb la temàtica (comunicació, assertivitat, autoestima, habilitats socials, emocions bàsiques, ….), combinant la part teòrica i la pràctica, des de la vivència personal del món emocional. Aquestes activitats s’han aplicat també a l’aula on els alumnes han pogut gaudir de les propostes plantejades molt motivadores i creatives. Professors i alumnes hem pogut experimentar de primera mà els beneficis de la IE: major cohesió grupal, autoconeixement, millora de l’empatia i de les habilitats comunicatives….

Es valora també molt positivament  haver donat la possibilitat que professors del centre hagin pogut participar, organitzant dinàmiques per a treballar les emocions a través del Teatre, el Mindfulness, Taixí, intel·ligència espiritual i a través de l’art i la dansa. Amb la seva aportació el programa s’ha pogut enriquir molt més, a més de contribuir a poder viure el món de les emocions des de diferents prismes, però, molt especialment, apropar-nos a les possibilitats que ofereix cada assignatura o matèria a l’hora d’incorporar la IE en el currículum ordinari.

Han participat en el programa formatiu els següents professors del centre:

Mar López: Taller de Mindfulness i Relaxació.
Camino Revilla: Taller de Taixí.
Jorge Gómez i Aurora Generelo: Taller de Teatre i Expressió corporal.
Eugènia Canyelles: Taller d’Intel·ligència Espiritual.
Ignasi Péres: Taller de Dansa Grega

També han participat com a ponents de diverses temàtiques David Camps, Clara Cánovas i Verónica Moriana.

Des de l’organització volem donar les gràcies a tots els que heu participat i contribuït en l’aplicació del Programa Formatiu, i esperam poder repetir l’experiència el curs vinent. Gràcies

Manuela Fuentes i Ana Morey