• 1.jpg
  • 2.jpg
  • 3.jpg

Projecte la contaminació acústica del centre

 

“No ens adonem del soroll que fem i ens acostumem als ambients sorollosos; creiem que és normal, i no ho és”. De fet, unes bones condicions acústiques ajuden a controlar l’estrès, aporten tranquil·litat i, en definitiva, són beneficioses per a la salut. En l’àmbit acadèmic, fins i tot, un soroll controlat augmenta el rendiment escolar"

Ivana Rossell, enginyera acústica.

ARA Barcelona 14/01/2015 11:20

Unes bones condicions acústiques ajuden a controlar l’estrès, aporten tranquil·litat i, en definitiva, són beneficioses per a la salut. En l’àmbit acadèmic, fins i tot, un soroll controlat augmenta el rendiment escolar.
El curs passat 2018/2019 es va duu a terme un projecte de centre, per part de l’alumnat de CTMA de 2n de batxillerat, la c.ambiental i la c.salut, per tal d’avaluar la contaminació acústica del centre. El projecte va incloure tres parts:
1. Diagnosi. Presa de mesures, mitjançant sonòmetre, de la contaminació acústica de les diferents zones del centre i realització del mapa de renou d’aquest.
2. Sensibilització i conscienciació. Es realitzaren, per part de l’alumnat de CTMA, xerrades breus, a tots els grups del centre i també al claustre de professorat. S’exposava el mapa de renou del centre i s’explicaven les repercussions de la contaminació acústica en la capacitat de concentració i aprenentatge de l’alumnat.
3. Proposta d’alternatives. Es proposaren tot una sèrie d’alternatives per tal de reduir aquest problema ambiental que tenim al centre. Aquestes foren les següents:

Alternatives estructurals
• Fals sostre.
• Folrar una paret de cada aula amb materials absorbents.
• Finestres de doble vidre.
• Protectors de goma a les taules i cadires de les aules, o bé pilotes de goma.
• Col·locar més timbres i baixar la intensitat d’aquests.

Alternatives no estructurals

• Campanya de conscienciació.
• Pictogrames que remarquin la necessitat de reduir el renou a les diferents zones del centre.
• Música amb un auricular per fer exercicis.
• Música o sons relaxants durant algunes classes.
• Mètodes alternatius per marcar el canvi d’hora. Canviar el timbre per música. Cal dir que l’alumnat realitzà un estudi de les cançons més adequades per les entrades i sortides del centre, i entrades i sortides al pati.

https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1gVzy6aynQb_Jy0acdy5l_494AHLNBrGL

Algunes ja s’han començat a posar en marxa com posar pilotes a les taules i cadires d’algunes aules, instal·lació de suro a les aules de 1r ESO, dobles vidres a algunes aules de zona B i penjar pictogrames.
Pel curs 2019/20, continuarem amb la fase de sensibilització i amb la posada en funcionament de les alternatives que ens queden.

Ubicació

Calendari famílies

Juny 2020
L M X J V S D
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Calendari sortides

Juny 2020
L M X J V S D
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

C/. Joan Capó, pedagog. 2 PALMA  07010  Telèfon: 971204601

Cercar